۳ راهی که باعث بهتر شدن محیط کاری کارمندان می شود

0
244
بهتر شدن محیط کاری
بهتر شدن محیط کاری

فرهنگ عالی کار نه تنها به نفع کارمندان شرکت است بلکه برای خود سازمان مفید و خوب می باشد. با داشتن یک محیط کار عالی،کارمندان شرکت تلاش بیشتری دارند و همچنین وفادارتر هستند و مایل هستند بدون این که کاری را از آنها در خواست کنید خودشان کارها را در محیط کار انجام دهند.

اگر می خواهید محیط کاری شرکت خود را بهتر کنید بری رسیدن به این خواسته باید چندین تغییربزرگ و اساسی را انجام دهید. در ادامه چندین ایده های تجاری داده شده که با توجه به آنها عمل کنید و سعی کنید ببینید آیا برای شرکت شما مفید است یا خیر؟

محیط یا فضای کاری

محیط کاری جاییست که کارمندان بیشتر وقت خودرا در محل کار سپری می کنند. بنابراین باید در جهت بهبود فضای کاری اقدامات لازمی صورت گیرد. این تغییرات باید از میز تا سایر فضاهای شرکت  صورت گیرد این تغییرات که به صورت جزئی یا کلی می باشد می تواند در راستای بهبود فضای شرکت کمک بسیاری کند.

اتاق یا دفتر خود را تمیز نگه دارید

تمیز کردن دفتر کار کارمندان و پاکیزگی آن یکی از تغییرات ست که باید در راستای بهبود محیط کارکارمندان به آن توجه کرد.یک فضای کاری تمیز ،باعث آرامش می شود و یک محیط کار حرفه ای را ایجاد می کند.

  • تمیز کردن مرتب دفتر الزامی ست زیرا نه تنها باعث ارتقا شرکت می شود و عالی می باشد بلکه برای سلامت کارکنان نیز مفید خواهد بود.
  • با تمیز کردن محیط کاری از گسترش میکروب ها و باکتری ها جلوگیری می شود.همچنین شما باید در دفتر کاری مکانی راحت برای استراحت کارکنان ایجاد کنید.
روشنایی محل کار را بهتر کنید

اگر دفتر یا محیط کاری شما از وضعیت روشنایی خوبی برخوردارنیست ،کارمندان مجبور می شوند چشمان خود را جمع کنند تا بتوانند کار خود را به درستی انجام دهند. همین تلاش مضاعف باعث می شوند کارمندان سریعا خسته شوند.

مطمئن شوید دفتر از نور کافی برخوردار باشد تا مکان کوچک و تاریک ایجاد نشود.اگر محیط کار تاریک باشد می تواند سبب ایجاد احساس خفگی در کارمندان شود همچنین این محیط سبب کمی اضطراب نیز می شود.

در دفتر خود گیاهان را به کار ببرید

وجود گیاه در محیط کار نه تنها سبب زیبایی محیط می شود بلکه باعث سرزندگی محیط نیز می شود.. وجود گیاهان  در محیط کار سبب بهبود کیفیت هوای اتاق نیز می شود.کیفیت هوا برای سلامت کارکنان به ویژه افرادی که مشکلات تنفسی دارند بسیار مهم است.

وجود گیاهان روی میز کار یا محیط اطراف اتاق و استراحت بسیار مهم می باشد و به داشتن آن ها توصیه می شود.

اخلاق

اگر به نگرانی کارمندان خود توجه نکنید حتی اگر محیط کاری را جهت بهبود و بهتر کردن محل کار تغییر بدهید بی فایده خواهد بود.

بعضی اوقات عوامل روحی و روانی (اخلاق)بیشتر از عوامل جسمی تاثیر بر محیط کار دارند به همین سبب باید در مورد بهبود اخلاق کلی کار یا فرهنگ کار در محل توجه شود.

احترام بگذارید

اگر می خواهید احترام بگذارید ،پس باید به همکاران و کارمندان خود احترام  بگذارید،مهم نیست در شرکت چه مقامی دارید با همه ی افرادی در موقعیت مقامی با احترام رفتار کنید و بدانید که کارکنان شما از این رفتار تان  قدردانی می کنند.

رفتار منصفانه را تمرین کنید

همه افراد شرکت باید یکسان مورد قضاوت شما قرار بگیرند.اگر موقعیت مقامی بالایی دارید وظیفه ی شماست که ارزیابی عادلانه ای را در حد امکان داشته باشید.طرف کسی را نگیرید و با همه رفتار مساوی و منصفانه ای داشته باشید.

توسعه

اگر می خواهید سازمان شما رشد کند و سال های بیشتری در صنعت باقی بماند باید به طور مداوم به دنبال راه هایی برای توسعه تجارت باشید.سرمایه گذاری روی تلاش های کارمندان برای توسعه این اطمینان را به وجود می آورد که از بقیه ی رقیبان عقب نمانید و همیشه به دنبال بهترین عملکرد از خود هستید.

در ادامه روش هایی وجود دارد که می توانید برای توسعه شرکت خود به نفع کارمندان سرمایه گذاری کنید:

به رسمیت شناختن

از شناختن غیررسمی افراد در محیط کار بپرهیزید چون این رفتار اشتباه است.

نیازی نیست کارکنان خود را در مکان متفاوتی مثل رستوران و دادن یک شب پیتزا به آن ها ستایش کنید بلکه در هر موقعیتی با توجه به عملکرد خوب آن ها ،افراد را ستایش کنید.

وقتی شما می خواهید پاداش خوبی به عملکرد خوب کارکنان دهید ممکن است کارمندان دیگر شما در مقابل تمام کارهایی که انجام می دهند احساس کم ارزشی و پاداش کمتری کنند.

ارتباطات

آگاهی از کیفیت ارتباطات در سازمان برای محیط کار بسیار مهم است حتما نباید برای کاری که می توانید از طریق ایمیل به کارمندان ارائه دهید و با آنها ارتباط برقرار کنید،جلسه حضوری تشکیل دهید.

تعادل زندگی کاری

امروزه بسیاری از مردم می خواهند زندگی خودرا خارج از فعالیت کاری خود بگذرانند اما چنین نیست بلکه فقط برای زنده ماندن زندگی می کنند. به عنوان یک سازمان باید شرایطی راایجاد کنید تا تعادل کاری و زندگی خوبی برای کارمندان خود به وجود بیاورید.

به آن ها بگویید که می توانند در صورت لزوم از مرخصی خود استفاده کنند. برنامه های سلامتی بگذارید که به بهبود برخی جنبه های زندگی کارکنان شما کمک می کند.

بهبود محیط کاری و اخلاق و پیشرفت کلی سازمان باعث می شوند تا کارکنان شما با علاقه کار کنند. با ایجاد کردن فرهنگ مناسب در محل کار،شرکت شما واقعا به خانه ی دوم کارمندان تبدیل می شود و این اطمینان در کارکنان ایجاد خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید