تاریخ امروز:دوشنبه , ۲۵ شهریور ۱۳۹۸
اعتیاد به اینترنت

اعتیاد به اینترنت, بلای خانمان سوز

 

شما هم صبح اولین کاری که می کنید چک کردن موبایل تان است ؟ این عادت در طول روز مرتب تکرار می شود بی آنکه دلیل خاصی داشته باشد ؟ شما هم جزو افرادی هستید که یک روز بدون اینترنت کلافه هستید؟

آیا این عادت تبدیل به اعتیاد شده ؟ دلتان میخواهد بیشتر به کارهای مهم تان رسیدگی کنید ؟

در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم تا اعتیادتان به اینترنت را کنترل و کم کنید:

امروزه اینترنت بخش جدایی ناپذیر زندگی روزمره ماست,مسیر ارتباطات,کار, و حتی نحوه ی زندگی ما را در جنبه های مختلف تغییر داده است.استفاده از تلفن های هوشمند دسترسی به اینترنت را برای ما راحت تر کرده است, اما متاسفانه مزیت این دسترسی سریع, کم کم تبدیل به ضرر شده و افراد زیادی در سراسر جهان به اینترنت اعتیاد پیدا کرده اند.

اعتیاد به اینترنت در همه جای دنیا به شکل وسیعی وجود دارد و یک بیماری جدی محسوب می شود.اعتیاد به اینترنت خطرناک است چون شما بدون اینکه متوجه شوید به تدریج به آن وابسته شده و هر لحظه در تلاش برای استفاده از موبایل تان هستید.

با در نظر گرفتن این موضوع که تکنولوژی روز به روز پیشرفت می کند , مسئله ی اعتیاد به اینترنت باید جدی ترگرفته شود .به دنبال حل این مسئله اینجا چند راهکار برای کمک به ترک و کنترل اینترنت را به شما می گوییم :

قبول کنید که به اینترنت اعتیاد دارید 

اولین مرحله این است که خودتان بدانید به اینترنت اعتیاد دارید.مثلا می توانید روی کاغذ بنویسید چه مدت زمانی را در اینترنت بوده اید و بیشتر زمانتان صرف کدام قسمت می شود.اگر بیشترین زمانی که در اینترنت سپری کردید در محل کار و یا موضوعی مربوط به کار نبود پس به احتمال زیاد شما در معرض اعتیاد به اینترنت هستید.به خصوص اگر بیشتر زمان شما در شبکه های مجازی گذرانده شود.

اگر متوجه شدید که به اینترنت اعتیاد دارید,ابتدا آن را بپذیرید و بعد روی آن کار کنید.

به دنبال راهکار باشید

حالا که میدانید به اینترنت اعتیاد دارید به فکر راهکارهای درمان و حل آن باشید.می توانید از روش های سختگیرانه تر استفاده کنید مثلا برنامه های اجتماعی که فکر می کنید زمان زیادی را در آنها می گذرانید از گوشی تان حذف کنید.یا اینکه محدودیت زمانی برای آن تعیین کنید. محدودیت زمان می تواند در صورتی که به آن وفادار ماندید بیشتر شود.یک لیست برنامه ریزی درست کنید.این کار باعث می شود تا در زمان مبارزه با اعتیادتان سرگرم کارهای دیگرتان شوید.

 لیست کارهایتان را بنویسید

همانطور که گفتیم نوشتن یک برنامه ریزی منسجم و منظم روزانه, هفتگی و ماهانه داشته باشید.در این برنامه زمان خواب و استراحت تان را مشخص کنید چرا که اعتیاد به اینترنت میتواند  به خواب واستراحت شما لطمه بزند.به برنامه تان دقیق عمل کنید. به اندازه کافی بخوابید,غذای سالم بخورید تا فردی سالم باشید و این برنامه را حفظ کنید.

 بیشتر بیرون بروید

شما می توانید با اعتیادتان به فضای مجازی بجنگید مثلا یک تصمیم آگاهانه مثل بیرون رفتن از خانه بگیرید. ملاقات دوستان و گذراندن زمانی با آنها, ورزش کردن,یا قرار با یک دوست قدیمی میتواند گزینه های خوبی باشند.

حتی در صورت ممکن با آدمهایی دوست شوید که کمتر به اینترنت اعتیاد دارند.مهم ترین نکته این ست که اینترنت را با فعالیت دیگری جایگزین کنید.فعالیت هایی که می تواند به رشد وسلامت جسم و روان شما کمک کنند و همینطور باعث شود تا کمتر زمان تان به بطالت رود.

 اگر هیچکدام از این روش ها موثر نبود از مشاور کمک بگیرید.

اگر مشکل ادامه پیدا کرد و احساس کردید که در ترک عادت پسرفت کرده اید از یک شخص حرفه ای کمک بگیرید.دنبال یک مشاور خوب باشید که بتواند در این نوع اعتیاد به شما کمک کند.مشاور می تواند با توجه به سطح و نوع وابستگی شما به اینترنت یک برنامه ریزی منظم داشته باشد.

اعتیاد مسئله ای نیست که از وجود آن خجالت زده شوید یا بخواهید آن را نادیده بگیرید.اعتیاد به اینترنت یک موضوع جدی است که باید درمان شود.شما نباید خودتان را از این چاه به چاه دیگری بیندازید همانطور که این اعتیاد را درمان می کنید مطمئن شوید که یک جایگزین خوب به جای اینترنت دارید.زمان تان را با کارهایی پر کنید که به رشد و پیشرفت تان کمک کند. زمان طلاست.

یک نظر

  1. سعیده سلطانپور نویسنده پاسخ

    Hi,thanks for reading and sharing your comment.it’s our pleasure you liked this and others.It’s a challenging issue in the world everyone has involved.I hope people can solve this problem and be replaced.
    if you have any suggestion for us we would like to hear from you.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *