تاریخ امروز:دوشنبه , ۱ مهر ۱۳۹۸
افکار منفی

مقاله ۱۱ روش برای اینکه کمتر منفی باشیم

در مقاله آشفتگی های شناختی و چگونگی مبارزه با آنها به شرح سطوح افکار انسان پرداختیم . افکار منفی یکی از مسائل شناختی ما انسان هاست که در این مقاله قصد داریم به روش هایی برای کاستن آن بپردازیم .

همه ما دوست داریم اطراف انسان هایی باشیم که حرف های جالب و سرگرم کننده میزنند. اگرچه, همه انسان ها اینطور نیستند. خیلی از افراد بسیار منفی اند. فرقی ندارد که منفی نگری جزئی از شخصیت ماست یا به خاطر شرایط سختی است که در آن قرار گرفته ایم, این کار باعث اضطراب و احساسات منفی مختلف در ما میشود. در این مقاله, چند روش برای مثبت بودن به شما معرفی میکنیم.

گذشته را رها کنید

شما بخش مهمی از خودتان هستید. ساکن بودن به شما کمکی نمیکند و نمیتواند آینده شما را مشخص کند. این کار باعث میشود در چرخه مداوم تکرار و ناراحتی باقی بمانید.

دیگران را قضاوت نکنید

حرف زدن در مورد دیگران ممکن است بی ضرر به نظر برسد, اما این کار , اطرافیان شما را ناراحت میکند و آنها فکر میکنند شما پشت سر آنها هم چنین حرف هایی میزنید. باید متوجه باشید دیگران رقیب شما نیستند. مقایسه کردن خودتان با دیگران را متوقف کنید.

وقتی از دیگران تعریف میکنید یا دیگران از شما تعریف میکنند دقت کنید

این مرحله, مربوط به مرحله قبل است. به جای بی توجهی به تعریف دیگران , بگویید ” متشکرم”. موقع تعریف کردن از دیگران, هرگز از ” اما ” استفاده نکنید. گفتن یک کلمه خوب در مورد یک نفر, علاوه بر اینکه باعث خوشحالی آن فرد میشود, حال خودتان را هم خوب میکند. با این کار , باعث میشوید یک نفر احساس خوبی پیدا کند و این, فوق العاده است!

به دنبال حل مشکل باشید

دائما در مورد مشکلات پرحرفی میکنید؟ این حرف ها کمکی به حل آن کرده؟ فکر نمیکنم! به جای اینکه وقتتان را روی جزئیات بی مورد اختصاص دهید, به حل مسئله ای که باعث آزار شما شده توجه کنید!

ذهنتان را باز کنید

نسبت به تفکرات جدید با ذهنی باز برخورد کنید, به خودتان انگیزه بدهید, به تجربه کارهای جدید مشتاق باشید, به افراد و اتفاقات جدید در زندگیتان شانس بدهید! و همان طور که گفته میشود, هرگز یک کتاب را از روی جلدش قضاوت نکنید. ممکن است یک کار از نظرتان بی اهمیت باشد, اما در حقیقت بهترین چیزی است که میتوانید در زندگی تجربه کنید!

برنامه ریزی کنید

چرا میگویید برنامه ای ندارم؟ یک برنامه بسازید! نگرانی در مورد آینده و فکر کردن به اشتباهاتی که ممکن است اتفاق بیفتد را کنار بگذارید. به چیزی که در موردش مشتاقید فکر کنید و آن را عملی کنید! شما میتوانید هر چیز کوچکی که در زندگیتان دوست ندارید را تغییر دهید. پس , تلاش کنید تا به هدفتان برسید.

بیشتر مفید باشید

چرا به دیگران میگویید چه کار کنند و با این کار, بدجنس به نظر میرسید؟ تا حالا فکر کرده اید که ریاست کردن بر دیگران را متوقف کنید؟  حتی اگر این کار را ناخواسته انجام دهید, باز هم دیگران احساس بدی پیدا میکنند. در مورد مشکل دیگران سوال کنید, به حرف هایشان گوش دهید و تا جایی که میتوانید, سعی کنید به آنها کمک کنید.

خوش بین تر باشید

دید مثبت تری به زندگی داشته باشید. به چیزی که باعث شده نسبت به زندگی بدبین باشید فکر کنید و آن را تغییر دهید. در مورد کارهایی که انجام میدهید, نتایج خوشحال کننده ای را پیش بینی کنید.

کم تر در معرض اخبار بد قرار بگیرید

طبق تحقیقات, قرار گرفتن در معرض خشونت, مرگ و اندوه, به طور گسترده منجر به افسردگی , اضطراب و اختلال استرس پس از سانحه (P.T.S.D.) میشود. البته, اگر بخواهید, میتوانید اخبار را دنبال کنید , اما بهتر است زمان زیادی را به این کار اختصاص ندهید.

شکایت کردن را متوقف کنید

اگر از موضوعی ناراحتید, به دنبال راهی برای حل آن باشید و شکایت کردن در مورد آن مسئله را کنار بگذراید. وقت خود را به کارهایی که قبلا انجام داده شده و حرف هایی که قبلا گفته شده اختصاص ندهید.

انتقاد پذیر باشید

پذیرش انتقاد  کار سختی است, اما باید این کار را انجام دهید. از خودتان بپرسید, چرا چنین نظری را دریافت کرده اید. آیا این انتقاد درست است؟ اگر درست است, سعی کنید جنبه های منفی شخصیتتان را اصلاح کنید. شخصیتتان را ارتقا دهید. این کار به نفع شماست.

 

 

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *