تاریخ امروز:شنبه , ۲۵ آبان ۱۳۹۸
رژیم غدایی

چگونه یک رژیم غذایی سالم را شروع کنیم؟

بسیاری از ما هر روز تصمیم میگیریم خوردن غذاهای سالم را شروع کنیم و لاغر شویم. اما پایبند ماندن به این تصمیم برای بعضی از ما سخت است و بعد از مدتی دوباره به عادت های قدیمی غذا خوردنمان برمیگردیم. داشتن زندگی سالم باید هدف همه افراد باشد. زندگی سالم میتواند از بسیاری بیماری ها مثل اضافه وزن, چاقی و بیماری های قلبی عروقی جلوگیری کند. علاوه بر این, این شیوه زندگی شما را شادتر میکند. با توجه به این چند قانون ساده میتوانید یک رژیم غذایی مناسب و سالم داشته باشید:

 

  • مصرف کالری کم تر و پرهیز از نوشیدنی های پرکالری
  • مصرف زیاد میوه ها و سبزیجات
  • دوری از غذاهای بی ارزش
  • خوردن غذاهای غیر فرآوری شده
  • نوشیدن آب بیشتر

 

سخت ترین بخش, شروع یک تمرین یا رژیم غذایی جدید است. در روزهای اول به خوردن غذاهایی که قبلا میخوردید میل بسیار زیادی دارید. این تمایل شدید تر میشود و هر کجا میروید این غذاها جلوی چشمتان ظاهر میشوند. در این زمان باید ثابت قدم بمانید و به خودتان یادآوری کنید که این کار به نفع شماست.

به آرامی شروع کنید, متمرکز باشید و به این ترتیب نتایج استقامت خود را احساس میکنید. برای تغییر رژیم غذایی ناسالم به مصرف غذاهای سالم, به جای تغییرات شدید از یک برنامه ریزی واقع بینانه استفاده کنید. برای شروع و ادامه یک رژیم غذایی سالم به این نکات توجه کنید:

 

چربی های سالم مصرف کنید

قطع کامل چربی ها به کاهش وزن و داشتن رژیم غذایی سالم کمک نمیکند. برعکس این کار به بدن شما آسیب میزند. از بین چهار نوع چربی اشباع شده, تک غیر اشباع و چربی های چند غیر اشباع, تنها کافی است مصرف چربی های ترانس را کنار بگذارید. سه چربی دیگر برای بدن شما مفید هستند.

 

سعی کنید همیشه مواد غذایی سالم در خانه داشته باشید

به جای تنقلات بی ارزش, یخچال خانه را با خوراکی های سالمی مثل آجیل, جوانه ها یا شیرینی های تهیه شده با گندم پر کنید. اگر نمیتوانید خوراکی های سالم برای خریدن پیدا کنید, بهتر است خودتان آنها را در خانه درست کنید.

برای درست کردن خوراکی ها و غذاهای سالم در خانه وقت بگذارید. همه خوراکی ها و نوشیدنی های پرکالری و مضر را کنار بگذارید و به جای آنها از غذاهای سالم, آب و نوشیدنی های خانگی و سالم استفاده کنید.

 

صبحانه خوردن را هرگز فراموش نکنید

صبحانه مثل یک پادشاه و شام مثل یک برده است. صبحانه مهم ترین وعده غذایی روزانه شماست و باید در این وعده غذایی از سالم ترین محصولات استفاده کنید. یک صبحانه سالم, انرژی لازم در کل روز را تامین میکند و باعث کاهش کالری دریافتی در ادامه روز میشود.

 

با خودتان آجیل و خوراکی های سالم به همراه ببرید

در طول روز ممکن است نیاز به غذا خوردن پیدا کنید. برای جلوگیری از انتخاب های ناسالم به جای شیرینی و تنقلات ناسالم با خودتان آجیل و میوه به همراه داشته باشید. حجم غذایی که میخورید را کم کنید تا میل دائم به غذا خوردن برطرف شود.

 

از مصرف محصولات فرآوری شده پرهیز کنید

خوردن میوه ها و سبزیجات سالم, ویتامین ها, مواد معدنی و فیبر مورد نیاز بدن شما را تامین میکند. این محصولات غذایی سالم سرشار از آنتی اکسیدان هستند و از روند پیری جلوگیری میکنند. برچسب روی محصولاتی که میخرید را مطالعه کنید. به طور کلی بیشتر محصولات غذایی فرآوری شده هستند, اما بهتر است از مصرف میوه ها و سبزیجات کنسرو شده و غذاهای نیمه آماده مثل غذاهای یخ زده پرهیز کنید. در ضمن مصرف قند و نشاسته را محدود کنید.

 

سالم ماندن و کاهش وزن با چالش های زیادی همراه است. مهم ترین چالش برای بیشتر افراد, استفاده مداوم از مواد غذایی سالم بدون داشتن حتی یک روز وقفه در این برنامه است. اگر از نکات بالا استفاده کنید میتوانید نتایج فوق العاده آن را احساس کنید.

سالم بودن احساس بی نظیری است. نظر شما چیست؟‌

اگربه دیدن ویدیوهایی در زمینه شروع یک رژِم غذایی سالم علاقمند هستید وارد این لینک شوید .

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *