تاریخ امروز:دوشنبه , ۱ مهر ۱۳۹۸

این عادت های صبحگاهی را در خود ایجاد کنید

 

متاسفانه زندگی شهری امروز باعث تندتر شدن و سرعت در نحوه ی زندگی ما شده است, نخوردن صبحانه , بی تحرکی, استرس,بدخوابی,  بدخلقی همه و همه از نتایج اهمیت ندادن به خودمان و سبک زندگی ماست. اما یکی از مسائلی که تاثیر مستقیم بر جسم و روح ما میگذارد خواب ماست.

شب تا دیر وقت بیدار, تمام روز خسته! این برنامه زندگی چندین ساله ما شده, اما این مهم نیست که چه بهانه ای برای این کار دارید, انجام دادن کارها در صبح زود خیلی بهتر از این است که به خاطر آن کارها تا دیر وقت شب بیدار بمانید.به محض اینکه متوجه ارزش صبح شوید دیگر صبح زود بیدار می شوید و متوجه تفاوت بین زود بیدار شدن و تا دیر وقت بیدار ماندن می شوید.

ساعت پیش فرض بدن ما در ساعت های اولیه صبح بیشتر از هر زمان دیگری تمایل به فعال شدن دارد.بر اساس زندگی موفق ترین افراد, شما باید ۵:۳۰ صبح از خواب بیدار شوید و طبق اولویت از مهم ترین کارها شروع به انجام کنید.بعد شاهد تغییراتی در دقت,تمرکز و البته نتیجه کارتان خواهید بود.در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که انجام چه کارهایی در صبح زود برای شما ضروری است.

مزایای انجام این کارهای جزئی در صبح زود چیست؟

شروع صبح شما باید به این شکل باشد:

سکوت

تا به حال به قدرت و ارزش سکوت در طول روز توجه کرده اید؟اگر پاسخ شما منفی است باید بگویم که چیز با ارزشی را از دست داده اید.بعد از اینکه از خواب بیدار می شوید.ذهن تان را به مدت ۵ دقیقه خالی کنید و به هیچ چیز فکر نکنید.اگر این کار برای شما سخت است با تمرین و اجبار به خودتان آموزش دهید.

مزیت:وارد کردن ذهن به نقطه ی خلا باعث می شود تا افکار غیرضروری در شروع روز از ذهن شما دور شوند و کمک میکند تا بیشتر بر روی مسائل مهم تر تمرکز کنید.

ورزش

اگر شما جزو آن دسته ای هستید که شبها تا دیر وقت بیدار هستند,برای بیدار نگه داشتن خودتان در ساعت های اولیه صبح بهتر است ورزش کنید.۷ دقیقه تمرینات کششی میتواند کافی باشد به شرط اینکه هر روز مداوم این کار را انجام دهید و در خلل تمرین توقف نکنید.

مزیت:ورزش اول صبح باعث هماهنگی و تنظیم ذهن و بدن شما می شود و به عملکرد بهتر مغز کمک میکند.

دوش آب سرد

برای حمام کردن صبر نکنید!بعد از ورزش یک دوش بگیرید.البته فراموش نکنید که تنها ۵ دقیقه دوش گرفتن هر روز صبح کافی است.خودتان را عادت ندهید که حتما با دوش آب گرم به رختخواب بروید,کمی دوش آب سرد بگیرید.

مزیت:این کار یکی از بهترین عادت های صبحگاهی ست که میتوانید آن را انجام دهید.مزیت دوش گرفتن این است که در ۵ دقیقه خواب آلودگی و خستگی شما از بین می رود.

مدیتیشن

اگر تا به امروز مدیتیشن انجام نمی داده اید, زمان آن رسیده که این کار را تبدیل به عادت روزانه ی خود کنید.این کار به مرور به شما قدرت تمرکز میدهد و در طول روز پر انرژی خواهید بود.برای شروع میتوانید با ۱۰ دقیقه مدیتیشن و یا کمتر در روز شروع کنید و روی چیزهای مختلف تمرکز کنید.

مزیت:مدیتیشن شما را فعال نگه می دارد و به شما کمک می کند تا بر چیزهای مهم تمرکز کنید و افکار منفی و سمی شما را از بین می برد.

نوشیدنی گرم

برای بالا بردن متابولیسم بدن و پر انرژی بودن در طول روز یک فنجان نوشیدنی گرم بسیار مهم است.بعد از ورزش و دوش گرفتن لیوان مورد علاقه تان را بردارید و روزتان را با یک نوشیدنی گرم مثل چای یا قهوه شروع کنید.این کار تنها ۲ دقیقه زمان می برد.

مزیت : بالا بردن متابلولیسم بدن , بیدار نگه داشتن شما و افزایش تمرکز.

مطالعه

هر روز صبح ۱۵ دقیقه از کتابی که به شما انگیزه و انرژی بدهد را بخوانید,این کار ذهن شما را در فضایی آرام و مثبت قرار میدهد تا با انرژی شروع به کار کنید.خواندن کتابی که آن را دوست داشته باشید هیچگاه شما را بی انگیزه نمی کند.

مزیت : این کار باعث متفکر شدن شما می شود.و هر زمان بعد از مطالعه با انگیزه خواهید بود.

نوشتن

صبح هدف های آن روز را بنویسید, آنچه را که می خواهید تا پایان روز بدست بیاورید.شاید باورش برای شما سخت باشد.اما این عادت از موارد دیگر مهم تر است.نوشتن هدف ها به شما کمک میکند تا کارهایتان را مجسم کنید و بتوانید آنها را اولویت بندی کنید.این کار در روز حداکثر ۵ دقیقه وقت شما را می گیرد.

مزیت:این کار باعث می شود تا شما برای هدف هایتان بیشتر تلاش کنید, آنها را اولویت بندی کنید و همچنین زمان تان را مدیریت کنید.

بیایید کمی برای خودمان, برای حال خوب مان تلاش کنیم.و با انتخاب نحوه ی زندگی سالم موفق تر,شاداب تر و با انگیزه تر باشیم.

 

2 نظر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *